Voordelen

Een elektrische fiets heeft de volgende voordelen t.o.v. de standaard fiets:

  • Mensen die nog kunnen fietsen maar wat kracht missen – zoals bij reuma, fibromyalgie, longproblemen, arthrose en hartklachten – kunnen met elektrische fietsen weer boodschappen doen en een rondje fietsen.
  • Afstanden worden weer haalbaar dankzij elektrische fietsen, terwijl u ook nog wat aan uw conditie doet. Wordt de belasting te zwaar, dan schakelt u gewoon de motor in.
  • Bij elektrische fietsen geen motorgeronk. Een elektrische fiets kunt u aan het stopcontact opladen.
  • De elektrische fiets is ideaal voor woon-werkverkeer. Kortere reistijd dankzij elektrische fietsen en frisser op het werk aankomen.
  • De elektrische fiets kan soms een auto vervangen en is veel goedkoper in aanschaf en gebruik.
  • Op de elektrische fiets wordt geen motorrijtuigen- of bromfietsbelasting geheven.
  • Er is voor elektrische fietsen geen kentekenbewijs, geen rijbewijs en geen WA-verzekering nodig.
  • Elektrische fietsen zijn minder duur in onderhoud en in het gebruik dan bij een benzinemotor ondersteunde fiets.
  • Ze produceren geen stank, maar een onderhoudsvrije motor.
  • De actieradius bij elektrische fietsen is ongeveer 40-80 kilometer, de maximum snelheid door de wet beperkt tot 25 kilometer per uur. De elektrische fiets kan snelheden van 24 tot 32 km per uur bereiken. Hoe meer u zelf trapt, hoe langer het duurt voordat de accu van de elektrische fiets leeg is.
  • Het gewicht van een elektrische fiets is lager dan fietsen met een benzinemotor.
  • Met een elektrische fiets blijft u toch in beweging en komt u weer buiten.
  • De elektrische fiets is stil, schoon en milieuvriendelijk
  • Samen fietsen is weer mogelijk dankzij elektrische fietsen; bvb. de ene op een gewone fiets, de andere op een elektrische fiets.
  • U kunt uw elektrische fiets zelfs in de woonkamer of hal plaatsen, iets wat u met een brommer beter niet doet omwille van de olie en brandstofluchten.

Un vélo électrique présente les avantages suivants par rapport à la moto standard:

  • Les gens qui peuvent monter, mais manque encore un certain pouvoir – comme l’arthrite, la fibromyalgie, problèmes pulmonaires, de l’arthrite et les maladies cardiaques – vélos peuvent électriques arrière sur le vélo et le shopping.
  • Les distances sont encore réalisables par le biais des vélos électriques, tout en faisant quelque chose au sujet de votre condition. Est-ce la charge trop lourde, alors il suffit de tourner le moteur.
  • Pour les vélos électriques ne rugissent moteur. Bicyclette électrique peut être la douille de recharge.
  • Le vélo électrique est idéal pour les déplacements. Réduction du temps de voyage en raison de vélos électriques et d’arriver plus frais à l’œuvre.
  • Le vélo électrique peut parfois remplacer une voiture et est beaucoup moins cher à acheter et à utiliser.
  • Le vélo électrique est pas de moteur ou de la taxe cyclomoteur.
  • Il n’y a pas d’inscription pour les vélos électriques, sans permis et sans assurance de responsabilité civile.
  • Vélos électriques sont moins coûteux à entretenir et à exploiter que d’une bicyclette assistée moteur à essence.
  • Ils produisent pas d’odeur, mais un moteur sans entretien.
  • La gamme de vélos électriques est environ 40-80 kilomètres, la limite de vitesse par la loi est limitée à 25 kilomètres par heure. Le vélo électrique peut atteindre des vitesses de 24 à 32 km par heure. Le plus vous faites la pédale, plus il faut de la batterie du vélo électrique est vide.
  • Le poids d’un vélo électrique est plus faible que les bicyclettes avec des moteurs à essence.
  • Avec un vélo électrique peut encore rester en mouvement et de revenir à l’extérieur.
  • Le vélo électrique est calme, propre et respectueuse de l’environnement
  •      Ensemble à vélo est à nouveau possible par les vélos électriques; par exemple. un sur un vélo ordinaire, l’autre sur un vélo électrique.
  •      Vous pouvez même vélo électrique dans le salon ou les lieux hall, quelque chose que vous ne devriez pas faire avec une moto à cause du pétrole et de ventilation de carburant.